Töökeskkonnaspetsialisti ülesandeks on korraldada ettevõtte töötajatele õigusaktides kehtestatud nõuetele vastavad töötingimused ja igapäevane töötingimuste jälgimine ohutuse tagamiseks. Töökeskkonnaspetsialisti peamisteks ülesanneteks on koostada töökeskkonna riskianalüüsi ja ohutusjuhendeid, viia läbi sise- ja tervisekontrolli, määrata ametisse töökeskkonnavolinikud, uurida tööõnnetusi jm. Ohutu töökeskkonna tagamiseks tuleb töökeskkonnaspetsialistil teha igapäevast koostööd tööandja, töötajate ja vajadusel ka kolmandate osapooltega.
Tööandja korraldab töökeskkonnavolinikule ja töökeskkonnanõukogu liikmeteletöötervishoiu- ja tööohutuse koolituse hiljemalt kahe kuu jooksul alates nende valimisest või määramisest
Koolitus viiakse läbi vastavalt riiklikule õppekavale (Töötervishoiu- ja tööohutusalase väljaõppe ja täiendõppe kord, Sotsiaalministri 14. detsembri 2000. a määrus nr 80, RTL 2000, 136, 2157).
Koolituse hinnale lisandub käibemaks 20 %.